בלוג ככה וככה אוכל וסיפורים

מאפה של אלות

מה אני עושה כשאני לא עושה אמנות? ובכן, במקרה הזה, אופה.

מתכון נהדר של מאפה ספרדי במקור, שראיתי אצל @adishi ומייד ידעתי שאני מוכרחה לנסות אותו.

אומרים עליי שמתכונים עבורי הם המלצה בלבד. הבצק הזה פשוט מושלם, חבל לשנות אותו. השינוי היחיד שעשיתי, הוא לוותר על אבקת סוכר בסוף האפיה. כי חשבתי שהכי טעים ליד סלט ירקות עם גבינה כחולה ומלא שמן זית ודי צדקתי.

המתכון המושלם של עדי, העתקתי מילה במילה

500 גר קמח לחם/פוקצה/חלה
8 גר שמרים יבשים
160 גר סוכר
180 גר חלב
2 ביצים
וגם ביצה מופרדת – החלמון לבצק והחלבון להברשה
5 גר מלח
כמו כן, לא הצלחתי בלי 5 גר הל, למרות שזה מאד לא מסורתי, אבל מתאים וואו

וגם:
200 גרם חמאה רכה מאד למריחה
המון אבקת סוכר להגשה
בקערת מיקסר עם וו לישה מניחות את כל חומרי הבצק (כולל החלמון שהפרדנו) ולשות כרבע שעה על מהירות נמוכה עד בצק חלק ואלסטי. מתפיחות בקערה משומנת ומכוסה במקום חמים כשעה עד הכפלה או לילה במקרר פלוס חצי שעה בחוץ.
על משטח מקומח מרדדות את הבצק לריבוע בגודל 50×50. מורחות אותו בכל החמאה הרכה. כן, מדובר בשכבה עבה. יהיה נהדר. מגלגלות תוך כדי הידוק לנחש ארוך, מכסות ומניחות לו לחמש דקות. מרדדות בעדינות את הנחש ככל הניתן ומבריגות לבורג ארוך. משבללות על תבנית תנור עם נייר אפיה ומתפיחות כשעתיים-שלוש במקום חמים עד הכפלה פלוס פלוס. במתכונים המאד מסורתיים, התפיחו לילה שלם בחוץ וכך עשיתי בגרסה שבסרטון. זה יוצא מאד מרשים, אבל בעיני ההתפחה הקצרה יותר מחמיאה יותר לתוצאה הסופית. מחממות תנור ל-180 מעלות, מקציפות מעט את החלבון שנשאר לנו בעזרת מברשת, מברישות את השבלול ואופות כ-20 דקות עד שיזוף של אמצע אוגוסט. כשהשבלול מצטנן מעט מפדרות אותו בכמות נאה מאד (!) של אבקת סוכר. מגישות וקוצרות מחמאות.


(כאמור, אני ויתרתי על אבקת הסוכר בסוף, אבל זו אני, פחות בעניין של מתוקים, יותר בעניין של מלוח ושילובים עם מתקתק)

No Comments

    Leave a Reply