בלוג צילום נשי

התשוקה לצלם

במסגרת הפרוייקט הזה, צילמתי הרבה תשוקות, ואני מקווה לצלם עוד הרבה (בהזדמנות זו מזמינה את כל מי שהשאלה “מה התשוקה שלך” מעוררת בה משהו, לפנות אליי).

היו כאלה שריתקו אותי, כאלה שעניינו אותי, כאלה שלא הבנתי עד הסוף, כאלה שהקסימו אותי.

כשסיון פנתה אליי שמחתי כל כך. כי היא צלמת (והסתבר שגם אישה מעניינת ומקסימה). ואנחנו חולקות את התשוקה לצלם.

אבל גם כאשר התשוקה דומה – או בעיקר בגלל שהתשוקה דומה – מסקרן אותי מה מניע צלמים אחרים לצלם.

סיון בפוזה אופיינית: בודקת פריימים במצלמה

לפני כמה חודשים סיון ביקרה בארץ ולא הצלחנו להיפגש. הפעם הביקור שלה ארוך יותר ובילינו בוקר מקסים ביותר בנווה צדק הצבעונית.

מאז הלימודים שלי בקמרה, אי שם במילניום הקודם, לא יצא לי לצלם צלמים כשהם מודעים לצילום ומשתפים פעולה. צלמים בדרך כלל לא אוהבים להיות בצד החשוף של העדשה. עם סיון זה היה מעניין, וכייפי, ומרחיב אופקים.

סיון מצלמת כביסה. וגרפיטי. והיא מצלמת פרוייקט יומיומי my life in polaroids .. ואת עצמה. הנה הטקסט שהיא כתבה:

סיון אסקיו, צלמת ובלוגרית

מגיל צעיר הייתי מאוד סקרנית לגבי צילום כי אבא שלי תמיד הסתובב עם מצלמה. אחרי שקיבלתי ממנו את מצלמת הניקון שלו עשיתי קורס צילום אצל יעקב בורנשטיין המיתולוגי ולמדתי בעיקר פיתוח שחור לבן במעבדה. הימים היו טרום שרותי הצבאי וביליתי כמה שעות ביום בחדר חושך. המצלמה תמיד הייתה איתי אבל יותר בקטע של תיעוד. הייתי בטיול-צילמתי, נסעתי לחו״ל-צילמתי, אבל אז אופי הצילום היה יותר בכוונה לתעד. שאני אזכור בעוד כמה שנים איפה ביקרתי.

מצלמת גרפיטי

<

p style=”text-align: right;”>לפני שלוש שנים אחרי כמה דימויים ותהפוכות בחיים לקחתי שוב את המצלמה ליד, אבל הפעם יותר בתור מפלט. המצלמה הייתה כלי עבורי לשכוח את המציאות וליצור מציאות יפה יותר, מפורטת יותר. הייתי מסתובבת ברחובות ניו יורק ומצלמת הרבה בניינים וקירות גרפיטי. שמתי לב יותר למרקמים, צורות, קומפוזיציה, זוויות. המצלמה אפשרה לי לייפות דברים.
היום הצילום מהווה עבורי חלק בלתי נפרד מהיום יום. המצלמה היא שלוחה של העין והמחשבה. אם אני לא מסתובבת עם המצלמה הדיגיטלית, אז אני מצלמת עם האייפון. (לפרויקט my life in polaroids) אין יום שעובר בלי תמונה. הצילום הוא כמו ׳אישור׳ עבורי לאיך שאני רואה את המציאות או מה שמונח לפניי.

מצלמת כביסה

לאחרונה התחלתי פרוייקט צילום פורטרטים אישיים (תחום חדש עבורי כי תמיד כל התמונות שאני מצלמת את עצמי הן דרך עדשת המצלמה) ועכשיו הפרוייקט הנוכחי הוא באמצעות חצובה ו shutter release.

מצלמת גרפיטי

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    רוני ה.
    16 במאי 2011 at 15:43

    חסר לי בתמונות האלה: לא רואים את העיניים.

  • Reply
    קורס צילום
    16 במאי 2011 at 18:27

    מרתק לראות צילום של אדם בעבודת הצילום.

Leave a Reply