בלוג

אמנות הארץ

פסטיבל “אמנות הארץ 3”, שיתקיים בחול המועד סוכות (3-5 לאוקטובר) במתחם הרידינג, מציע זו השנה השלישית הצצה לעולם האמנות המקומי: תערוכות שונות, מיצבים, מיצגים, מוזיקה.

בהחלט פרוייקט ראוי להערכה וציון. הכניסה לפסטיבל חופשית, המקום מעניין ומגרה את העין, בילוי מרענן ושונה, לדעתי הזדמנות מצויינת להחשף למה שקורה בסצנה האמנותית, לאלה שלא רגילים להגיע לגלריות ומוזיאונים במהלך השנה ובכל זאת מגלים עניין בעשייה האמנותית.

 

השנה מציע הפסטיבל עניין נוסף: חשיפה מרוכזת וחד-פעמית של ספרי אמנות שיצאו לאור בארץ.

האוצר, חגי שגב, הוא איש יקר וחכם ומוכשר, ומתוך ההיכרות איתו, ברור לי שעשה עבודה מצויינת, עוד לפני שראיתי.

 

עשרות ספרי אמנות יוצאים לאור במשך השנה במוסדות מרכזיים לצד מוסדות בינוניים וקטנים. לרוב ניתן למצוא ספרים אלה רק במקום הוצאתם. היריד יאפשר למבקרים להיחשף בפני ספרים שיצאו במוזיאון הפתוח בתפן או בעין חרוד לצד ספרים ממוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב ומוזיאון חיפה. כמו כן יוצגו ספרים שיצאו לאור על ידי גלריות פרטיות ואמנים בודדים לצד קטלוגים מפוארים של המוסדות המרכזים.

 

הנאה מובטחת (-:

 

 

You Might Also Like

9 Comments

  • Reply
    סֵג
    26 בספטמבר 2004 at 18:58

    היה מרגש שם לפני שנתיים, וטוב לפני שנה. זה בחינם, במקום גדול, עם אומנות מגוונת ומעניינת וגם דוכני אוכל ופעילות לקטנטנים. אחלה בילוי לערב.

  • Reply
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
    27 בספטמבר 2004 at 14:32

    רק שתדעו שניתן לקנות חללי תצוגה ללא כל פיקוח – רמת האמנות שם ירודה מאוד

  • Reply
    מינוס אחד
    27 בספטמבר 2004 at 21:24

    בואו להשתתף. בואו בואו. אין ספק שזה יעזור לתדמית הארובה. זה לא זיהום. זה סמל פאלי, או אולי טוטם מודרני.חברת החשמל בשבילי ובשבילך, חברת החשמל במסדרונות איכות החיים ואיכות האוויר. איכס.

  • Reply
    אליסיה
    28 בספטמבר 2004 at 7:34

    הייתי רוצה שמי מהמגיבים כאן יסביר לי, מה מניע אתכם.
    אז עושים את הפסטיבל הזה ברידניג. כנאה שלאדון מינוס אחד יש בעיה עם חברת החשמל. מעניין איך הוא הצליח להגיב כאן, אולי המחשב שלו מחובר לחשמל? לא, מה פתאום. איכס.
    ומעליו, אמנם קונים חללי תצוגה. אבוי ! מי שמציג בירידים בגני התערוכה, ארועי חוצות שונים וכו’ – לא משלם על החלל. בכלל לא.

    ובפעם הבאה, אם יש למישהו משהו להגיד, לפתוח דיון, לשאול שאלות, רצוי מאוד שזה לא יהיה בעילום שם.

  • Reply
    או. חיון
    28 בספטמבר 2004 at 10:03

    מדהים אותי לראות באיזו קלות דעת את מתייחסת לעובדה שחללי התצוגה ברידינג ניקנים בכסף ולא בזכות איכות התצוגה שבהם. התערוכה הזו אינה מתעלה לרמה גבוהה יותר מאשר שוק האוכל או פסטיבל הבירה. לא יודע מה זה כל כך משנה כי ממש לא אכפת לי מהתערוכה הזו אבל נגררתי להגיב ואז גררת אותי להגיב שוב. נו טוב – ביי ביי. ידי שיפוט

  • Reply
    אליסיה
    28 בספטמבר 2004 at 10:57

    אם כבר נכנסנו לזה, אני אסביר בדיוק למה אני מתייחסת בקלות דעת לעובדה (לא בדקתי אם זה נכון, אבל נניח שכן, סביר להניח שכן) שחללי התצוגה ניקנים בכסף.
    ראשית, מכיוון שיש הרבה אנשים שיוצרים ולא מצליחים להציג בגלריות או מוזיאונים, כי אין להם הקשרים המתאימים, לא קלעו בול לטעם הרווח כיום בסצנה האמנותית או סתם מחוסר מזל.
    שנית, וזו עובדה שכנראה אתה לא מודע לה – יש גלריות רבות שדורשות השקעה כספית מהאמנים על מנת להציג אותם.
    לכן, אם מארגנים פסטיבל, מעניקים במה פתוחה, לא גובים כסף מהקהל, ובנוסף, מציעים לעיון ומכירה את ספרי האמנות והקטלוגים שיצאו לאור – למה לא לפרגן, למה לא להיפתח לדברים חדשים.

  • Reply
    או. חיון
    28 בספטמבר 2004 at 13:50

    סחתיין. אני בעד דברים חדשים ואפילו מעורה בסצינה האמנותית של תל אביב, בדרישת התשלום של בעלי הגלריות ובקניית התערוכה גם מחוץ למתחמים כגון רידינג ודומיהם אבל זה לא הופך את מקרה רידינה למקובל. שנינו יודעים שהתערוכה שם דפוקה ומקבילה ליריד אמנות בשוק אז בואי לא ניתמם.
    בכל מקרה – תהני.

  • Reply
    שלי
    28 בספטמבר 2004 at 19:22

    מישהו כאן אולי יודע איך אפשר ליצור קשר עם האחראיים על הדוכנים שם?
    אי אפשר למצוא פרטים בשום מקום!

  • Reply
    מיצי
    5 באוקטובר 2004 at 12:07

    בתערוכה אמנות הארץ יש תערוכה מרכזית ,בבניין עצמו, שנאצרה ע”י רותי דירקטור, מבקרת האמנות של עיתון ההיר מזה שנים ואחת הדמויות המשפיעות בסצנת האמנות המקומית. בנוסף יש חלל פתוח שניתן להציג בו בתשלום, וגם זה דבר מצויין,כדי שלא רק למי שנחשב ומוכר תהיה הזדמנות להציג אמנות. א מבקשהיא

Leave a Reply