בלוג צילום נשי

התשוקה לצמיחה אישית

שמי יעל רותם, מתגוררת בכפר סבא, נשואה לאיתן ואמא ליונתן, עומרי ומאיה. מורה ומנחת הסדנה החוויתית שיצרתי – "מה הסיפור שלך?" .
שירים, סיפורים ואגדות עזרו לי להבין טוב יותר את עצמי ואת העולם, כשבגרתי נחשפתי לעולם הביבליותרפיה (טיפול באמצעות ספרות). למדתי את הנושא ונדהמתי מעוצמתו. חשתי את כוחה המרפא של הספרות כמקום מוגן ובטוח, שבתוכו אני יכולה לדבר על גיבורים בדיוניים ועל שורות של אחרים, ובעצם לדבר על עצמי מבלי לשים לב, ולהבין טוב יותר תהליכים ורגשות בתוכי. גילוי זה הוביל אותי לפיתוח הסדנה.
אני מאושרת כשאני יוצרת אצל אנשים תהליך של השתקפות דרך סיפורים, שבמהלכו הם מצליחים להבין ולגלות דברים משמעותיים על עצמם, להתרגש ובסופו של דבר – לצמוח.
כמעט כל אחד מכיר את ההרגשה כאילו שורה מסוימת בשיר או סיפור נכתבה עליו או בשבילו והיא "השורה שלו". מופלא לגלות כל פעם מחדש כיצד גם שורות בסיפור תמים-לכאורה יכולות לפתוח פתח ללב ולהוביל למודעות עצמית עמוקה.

במפגש עם הצלמת והאישה הנפלאה אליסיה שחף השתמשתי בדימוי של השתקפות כדי להמחיש את תשוקתי.
ההתבוננות במראה היא ביטוי לאופן שבו אדם שקורא רואה את נשמתו בסיפורים של אחרים ומספר את עצמו דרכם. כשאנחנו קוראים סיפור, התודעה שלנו נוכחת ומפרשת באופן כל כך סובייקטיבי, עד שהיא מנכסת לעצמה את הטקסט של האחר ומשתקפת בו. לכן גם כשאנחנו קוראים את אותו ספר, אנחנו למעשה קוראים סיפורים שונים, כי כל אחד קורא את הסיפור שלו.
בצילום רואים כיצד אני מתבוננת במראה במקביל לחווית הקריאה או בעקבותיה. הקריאה מאפשרת לי התבוננות אחרת בעצמי, תובנה חדשה לגבי חיי. האדם חוקר את עצמו ורוצה להתפתח וללמוד וכך גם אני, מול עצמי, במראת הסיפורים.
אני מאמינה באמרה "המילים המאירות את הנשמה יקרות מפז", ומעבירה את זה הלאה.

פורסם בסלונה

You Might Also Like

No Comments

    Leave a Reply